Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

12.10.2009

DOĞUMGÜNÜ PASTASI

cicekpasta

Her ne kadar görüntü harika da olsa ailede şeker hamurlu pastalar pek tercih edilmiyor. Dolayısıyla alternatif kremalı pastalara yönelmek durumunda kalıyorum. Bu pastayı da geçen hafta doğumgünü olan eltim için yaptım. Ama hiç şeker hamursuz olmaz deyip süslemesini şeker hamuru ile yaptım.

cicekpasta1

İçi çikolatalı pandispanya ve çikolatalı mus+ ahududu dolgulu, dışını ise Dr. Oetker' in hazır vanilyalı pasta kreması ile sıvadım. Pandispanya ilk kez denediğim bir tarifti ve çok memnun kaldım. Güzel kabardı ve ve pufidik bir pandispanya oldu. Çikolatalı Mus için sevgili adaşım Zehra' nın tarifini denedim ve çok memnun kaldım.

Gelelim pandispanya tarifine :

Malzemeler :

  • 6 yumurta
  • 6 çorba kaşığı sıcak su
  • 200 gr. tozşeker
  • 1 pk. vanilya
  • 100 gr. Un
  • 100 gr. Nişasta
  • 25 gr. kakao
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Yapılış aşamaları :

  1. Fırını ısınması için 175 C' ye ayarlayın. 24' lük kek kalıbını yağlayın.
  2. Yumurtaları şeker ile krema haline gelene dek çırpın. Vanilyayı ekleyin. Sıcak suyu ilave edin ve çırpmaya devam edin.
  3. Diğer tarafta Un + Nişasta + kabartma tozunu karıştırıp eleyin ve iyice yoğunlaşmış olan sıvı karışıma ekleyin. Bu aşamada çırpma teli ile havalandırarak unlu karışımı yedirin.
  4. Yağlanmı kek kalıbınıza döküp yaklaşık30-35 dk. pişirin.
  5. Pişme süresini mutlaka kendi fırınınıza göre ayarlayıp kürdan testi yapmayı ihmal etmeyin.
  6. Pandispanya pişince soğutun ( ben 1 gün öncesinde pişirmeyi tercih ediyorum).
  7. 3- e bölün. Arasın çikolatalı mus ve Ahududu doldurun.
  8. Dışını hazırlmış olduğunuz vanilyalı pastacı kreması ile sıvayın. Buzdolabında 2-3 saat soğutun.
    Dışını arzu ettiğiniz şekilde süsleyin...

31 yorum:

  1. Zehracım harikasın hemde benim aşık
    olduğum renkte süslemişsin ellerine
    emeğine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Canım sormayı unuttum kremayı nasıl
    saç örgüsü şeklinde sıktın öptüm...

    YanıtlaSil
  3. Çiçeklerin renkleri süper kremalı pastayada çok yakışmış.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Zehra'cığım,
    Yine çok zarif bir pastaya imza atmışsın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. zehracım canım valla şeker hamursuzda bu kadar güzel pasta olabilir demi ellerine saglık herseyi çok güzel ellerine saglık
    eltinede nice yıllar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. derya ablanın sorusunu bende soruyorum :))

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Deryacigim tesekkür ederim yorumun icin...Kremayi sıkma ucu en genis ve tırtıllı uç ile sıktım. Alttan başlıyorsun yukarı doğru devam edip yarım daire şekli veriparada biraz boşluk bırakarak zanında altta bitiriyorsun. İkincisini o boşluktan başlayıp üzerinden tekrar çnce yukarı sonra aşağı iniyorsun. Bilemiyorum inşalla anlatabilmişimdir.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Goncacigim, cok tesekkür ederim...

    Hülyacigim cok tesekkür ederim....

    YanıtlaSil
  9. Sevilcigim, cok tesekkür ederim yorumun icin...umarim Deryaya verdigim yanit yeterli gelir...

    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Zehra'cım görüntüye bakakaldım, sanırım 2-3 dk sonra tarife inip okuyabildim.
    Çok muntazam, temiz ve kusursuz görünüyor !!
    Çikolatalı mus tarifinden memnun kalmana da çok sevindim.Beni hiç üzmeyen bir tariftir.
    Bu pastanın aynısını yapmak istiyorum ama aynı şekilde süslenmiş olacak!! senin kadar güzel yaparsam bir foto çeker yollarım sana :)

    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. SEN YAPARSIN DA OLMAZMI ZEHRACIĞIM..
    MENEKŞE BAHÇELERİ GİBİ ADETA....

    YanıtlaSil
  12. Zehra'cim, superrrr olmus gercekten. tebrik ediyorum seni. Mor menekselere, icindeki boncuklara bayildim valla. Cok ozenerek yaptigin nasil da belli.

    YanıtlaSil
  13. eya cım, kaplamasız bır pasta ama en az kaplamalı kadar harıka görunuyor.. ellerıne sağlık.. bu arada keske bırde dılım fotosu olsaydı:)) pandıspanyanı denemek ısterım.. nasıl bır kek oldu?? tokça bır kekmı? puf puf bır kek mı?? kaplamaya uygunmudur sence??

    YanıtlaSil
  14. Sevgili adasim...tesekkür edioyrum yorumun icin...eminim sen daha güzelini yaparsin, sevgilerimle

    Nunucugum, tüm menekseler sana olsun, sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Tubacigim, cok tesekkür ederim....

    Fidancigim tesekkür ederim, pasta aksam kesildi, dolayisiyla dilim fotografini cekemedim.Pufidik bir pandispanya oldu ama kaplamaya da kullanilabilir. Cünkü kurs´ta aldigim pandispanya tarifine de benziyor, yagsiz. Bence dene...sevgiler

    YanıtlaSil
  16. merhaba eyacim uzun zamandir seni ziyarete gelemedim bu pasta muhtesem bisey olmus ya su seker hamurunu bi türlü beceremedimya bi araya gelip yapmakta kismet olmadi senden bisey istesem acaba kabul edermisin bana renkli seker hamurlari yapip satarmisin baska caresi yok almaya karar verdim bende tabi istersen kendine iyi pastacim berlinden sevgiler

    YanıtlaSil
  17. bence bu pastanın adı bahar pastası olmalı..
    bahar gibi, insanın hem içini hem iştahını açıyor:)
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  18. Nurselcigim...tesekkür ediyorum, söz Berline gelirken sana haber verecegim bana mail adresini gönder, seker hamuru getirecegim yanimda.

    Sevgili Anberdan...cok tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  19. Zehra
    Bende hep seker hamuru ile calismak istiyorum ama tadindan dolayi pek sevilmiyor. Bende hep buttercream ile susleme yapiyorum. kenar suslemesine bayildim. Herzamanki gibi muhtesem bir is cikartmissin. Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  20. Zehra bizde de durum aynı,gerçi çocuklar şeker hamurunun çizgi film kahramanlarına bürünmesini çok seviyorlar ama kimse yemiyor.. birde gidip hazır alıyorum,sonra üzerinden sıyırıp atıyorlar :))bu şekilde süsleme harika olmuş,kremayı bu kadar düzgün yapabilsem mutlaka denerdim...

    çok şık olmuş,ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. eyacim cok tesekkür ederim cok zarifsin berline geldiginde haberim olursa seker hamurlarindan satin almak isterim cok sagol cok incesin kendine iyi bak .sinem-2003@hotmail.de

    YanıtlaSil
  22. eyacim berline geldiginde seninle bi yerlerde bulusup kahve icmeyi cok isterim sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Harika bir görüntü ellerine sağlık bizdede sevilmiyor şeker hamuru Kremalıda harika bir görüntü

    YanıtlaSil
  24. Çok şık ve zarif bir pasta olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Vallahi harika görünüyor ellerine sağlık süper...
    Eltinede nice mutlu yıllar..
    Canım bana yazdığın yorumu yanlışlıkla sildim tekrar yazabilirmisin:( sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. harikasınız çiçeklere bayıldım benim kurdele nakışı çiçeklerim gibi çok güzeller ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  27. slm...pastan cok guzel gorunuyor bakmaya doyamadim inan
    ellerine emegine saglik canim

    yalniz benim bir sorum olacakti

    vanilyalı pastacı kreması malzemelerini yazabilsen nekadar isime yariycak...
    cunku her yerde cesit cesit malzeme listesi var insan sasiriyor...
    bende emin olunan tarifi denemek istiyorum

    simdiden tesekkurler

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  28. burada da pasta kremasi tarifi yok

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. pastaniz gercekten süper olmus,
    Benimde bir sorum olacak kremanin üzerine yaptiginiz seker hamurundan süsler kremaya boya vermiyoru veya erimiyormuki benimkiler eriyor boyayi pastaya akitiyorlar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Pasakizi cok tesekkür ederim. Bu konuda haklisiniz...bu fotograf cekildikten 1 saat sonra tüm ciceklerden boya akti...seker hamuru erime yapti. Yani normal sartlarda kullanamayacagimiz bir yöntem. Bana da tecrübe olmus oldu...

      Sil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın