Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

4.10.2009

AYICIK KURABİYE

ayicik1

Bu kurabiyeler ne zamandır aklımdaydı. Şeker hamuru kullanmadan çocuklara uygun nasıl kurabiyeler yapılabilir diye düşünürken aklıma bu fikir geldi. Hem çok beğenildi hem de şeker hamuru sevmeyenler için bir alternatif oldu diye düşünüyorum.

ayicik2

Tarifi her zaman kullandığım ve çok memnun olduğum kurabiye tarifim. Sadece hamuru 3' e böldüm. Büyük bir kısmını az kakao ile karıştırdım ve açık kakao rengi elde ettim, az bir kısmını sade biraktim ve çok küçük bir kısmını da çok kakao ile karıştırdım ve oldukça koyu renkli bir hamur elde ettim. Açık renkli hamurdan kalıp yardımı ile ayıcık kafaları kestim. Sade renkli olanlardan dudak yaptım ve koyu renkli den de gözleri ve burnu çalıştım.

ayicik

Bu kurabiyelerimi sevgili Fidan 'ın ev sahipliği yaptığı Lolipop- Çubuklu Tatlar etkinliğine gönderiyorum ve kolaylıklar diliyorum.

36 yorum:

  1. Harika olmuş ellerine sağlık canım. Çocuklar eminim bunlara bayılırler. İlk fırsatda oğlum içinde deneyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ZEHRACIM ÇOK ŞİRİN GÖRÜNÜYORLAR.. FOTOĞRAFLARIN İÇİN İSE ZATEN SÖYLEYECEK FAZLA SÖZ YOK... HER DEFASINDA DÖNÜP DÖNÜP TEKRAR BAKIYORUM.... NE DİYEYİM... ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM.... SEVGİLER....

    YanıtlaSil
  3. Seldacigim, cok tesekkür ediyorum, dene, memnun kalacagindan eminim, sevgiler


    Canim Nesrincigim...beni mahcup ediyorsun, cok tesekkür ediyorum sevgili Pasta Ustasi arkadasim, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyorlar bayıldım. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık hayatım.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Zehra'cım harika görünüyorlar.Çok özenli.Ellerine sağlık...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Zehracım harika bir fikir çok sevimli olmuşlar:))ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok çok güzel olmuş. Bayıldımmm.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. ayyyy çok şekerler insan yemeye kıyamaz

    YanıtlaSil
  9. Çok şirin olmuşlar
    ellerine sağlık.
    Fikri çok tuttum.

    YanıtlaSil
  10. Harika! Ellerine saglik canim. Cok sevimliler
    Bu arada umarim sen daha iyisindir.

    YanıtlaSil
  11. çocuk olmayanlarda alabilirlermi
    lütfeenn :))
    bende istiyorum !!!!!!

    YanıtlaSil
  12. Çok sevimliler.Ellerine sağlık Zehracığım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Çoook cici olmuş ellerine sağlık canım.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş Zehracığım bu ayıcıklaar. Önce şeker hamuru kullandığını düşündüm ama öyle olmadığını okuyunca daha da hoşuma gitti. Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. çok beğendim, ellerinize sağlık. gerçekten de şeker hamuruna çok iyi bir alternaif olmuş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Zehraaaaaa,ne yaptın sen....Acil bana telefon numaranı mail at canım yaaa,ağlamaktan gözlerim şişti....inanamıyorum sana:)))

    YanıtlaSil
  17. şekerim bloguma gel bakalım:)))

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Zehra Hanım,
    sizi zevkle takip ediorum.En son ki ayıcık kurabiyeyi görünce artık sessiz kalamadım.O ne kadar tatlı şey öyleee =) Hemen deneyebilmek için kalıba ihityacım var.Pasta malzemeleri.com'a ulşatığımda ellerinde bu kalıptan olmadığını söylediler.Nereden tedarik edebilirm İstanbul'da ikamet ediyorum.bana yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum =)
    ..Nimet KAYA..

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Özlemcigim...
    Sevgili Ilkercigim...
    Sevgili Sedacigim...
    Sevgili Nur...
    Sevgil Handecigim....
    Sevgili Hülyacigim...begenmenize cok sevindim, tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Fulyacigim...cok tesekkür ederim, daha iyiyim, biraz zamanla daha iyi olacaim insallah,sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. Canim Nunucugum...sana bir demet gönderiyorum hemen...hepimizin icinde bir cocuk yokmu ki???

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Müjdecigim...
    Sevgili Evrencigim...cok tesekkür ediyorum, sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Pelincigim cok tesekkür ediyorum, sana mail attim aldinmi?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Sema Hn. cok tesekkür ederim, sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Sevgili NImet Hn., cok tesekkür ederim güzel yorumunuz icin, mahcup ediyorsunuz beni.Kalip icin en güzeli Eminönüne gidiniz, orada hem uygun fiyata hem de cok cesit bulabilirsiniz.Bendeki kalip Wilton´un 3´lü bütün ayicik kalibi ben sadece bas kismini kullandim. Bütün kalip alirsaniz hem bütün ayicik yapma imkani hem de sadece kafa kismini kullanma imkani bulabilirsiniz. Bu adreste bendekinin örnegi var :
    http://www.wilton.com/store/site/product.cfm?id=3E316CD2-475A-BAC0-5C80BAD2716B7C47&killnav=1

    insallah yardimci olabilmisimdir...

    sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Zehra'cım çok güzel olmuş.Çokta güzel düşünülmüş, şeker hamurundan hoşlanmayan ben gibiler için çok iyi bir fikir!
    benimde sana sorum olacak :)
    İzmir'de şu çubuklardan bulamadım, sen nereden aldın? netten alabileceğim bir yer biliyormusun?

    YanıtlaSil
  27. Zehracigim bunlar cok sirin olmuslar.Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. gerçekten iyi düşünmüşsünüz.biz kadınların yaratıcılığı bazen akıllara ziyan yani ;) tek kelimeyle süper...tam benlik olmuşlar şeker hamuruyla uğraşmayı seviyorum ama yemeye gelince sevmiyorum.artık bunu denerim hemen :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  29. çok seker olmus bunlar yaaaaa :)) oglumun dogum gününe hazirlayayim, çok güzel bir fikir :)) paylastiginiz için tesekkurler

    YanıtlaSil
  30. Zehraaaa yaaa

    Bunlar muhtesemler ama. Kurabiye Kutusu projemde bunlari mutlaka denemeliyim. Benim fistigim bayilacaktir.

    YanıtlaSil
  31. eyaaa bu ayıcıklar harika olmuşlar yaaa...ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  32. Aaaah ben bu sevimli ayilari nasil kacirdim? Simdi etkinlikten geliyorum orada görünce dayanamadim ugradim.Zehracim ellerine saglik.Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. kızım için kurabiyelerinizden yapmak istiyorum ama bir sorum olacak, çubuklarla bir mi pişirdiniz yoksa sıcakken mi eklediniz ?
    kestane kebab acele cevap lütfen
    ...derya..

    YanıtlaSil
  34. Merhaba sevgili Adsiz...cubuklari pisirmeden gecirdim ve öyle pisirdim...Sicakken geciremezsiniz cünkü kurabiyeler kirilir...umarim yardimci olabilmisimdir...sevgilerimle

    zehra

    YanıtlaSil
  35. Sevgili Eya, kurabiyeleriniz benim miniklerin favorisi. Ama buyukoglum icin anaokuluna goturmek istiyorum. Cocuklarin buyukcogunlugu yumurtaya alerjileri var. Bu yuzden pastada goturemiyorum. Kurabiyeriniz yumurtasiz nasil olur acaba? Ya da baska bir yolu var mi. Haftaya pazartesine goturmem lazim. Cevabiniza muhtacim. Zamaniniz icin tesekkurler. Nesim.

    YanıtlaSil
  36. Merhaba sevgili Nesim....yumurtasiz tarif olarak sizi arkadasim Nesrin´in bloguna yönlendirebilirim. Bu tarifi denemedim henüz , siz bir deneyin derim, kolayliklar diliyorum...
    http://hafifmutfak.blogspot.de/2012/02/sutsuz-ve-yumurtasiz-temel-kurabiye.html

    zehra

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın