Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

1.04.2008

PORTAKALLI TATLI

pelte

Elimdeki mevsimin son portakallarını ne yapsam diye düşünürken Yemek.Name'nin Mart sayısında sevgili Arkadaşım Burçin'in hazırladığı pelte çeşitlemeleri aklıma geldi.

pelte2

Eskiden annem her meyveden pelte yapardı ve bizde çok severek tüketirdik.Bende bu kez işi biraz daha şık bir hale getirmeyi amaçladım, pelte ile muhallebiyi bir arada sunmaya karar verdim.


pelte3

Tarifler sevgili Burçin'e ait ve bize aktardığı şekilde bende sizlere aktarıyorum. Teşekkür ederim arkadaşım,evde severek tükettik, ellerine sağlık...

Portakallı Pelte :

2,5 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
3 tepeleme tatlı kaşığı mısır nişastası

1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 su bardağı tozşeker (arzuya göre ayarlanabilir)

Tüm malzemeyi karıştırıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Biraz ılınınca servis yapıyoruz.

Portakallı krema :

2 su bardağı süt
¼ su bardağı un
¼ su bardağı mısır nişastası
½ su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı toz vanilya
½ portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı portakal suyu
100 ml sıvı krema

Portakallı krema için sıvı krema hariç tüm malzemeyi karıştırıp muhallebi kıvamında pişiriyoruz. Kaynamaya başlayınca altını kapatıp arada sırada karıştırarak üzeri kabuk bağlamadan soğutuyoruz Kremayı ilave edip mikser ile
6-7 dk. çırpıyoruz.

pelte1

Servis yapmak istediğiniz bardak veya çanaklarınıza arzu ettiğiniz kadar portakallı muhallebi koyuyoruz.Biraz soğumaya bırakıyoruz.Bu arada peltemizi hazırlıyoruz ve pişince ılıtıp muhallebilerin üzerine döküyoruz.Üzerini arzuya göre portakal veya yeşik fıstıkla süsleyebilirsiniz.

28 yorum:

  1. harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Zehra çocukluğumuzda dediğin gibi her meyveden pelte yapılır, bisküvilerin arasına dökülür, harika pasta olurdu.
    Senin portakallı tatlın nefis görünüyor. Üstelik hafif bir tatlı. Sunum ve fotoraflarda çok güzel. Sevgili Burçin'ciğimin de seninde ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Zehracimm canim portakalli tatli nefiss görünüyor,sunumunda cok sahane olmus,ellerine saglik canim.Ay canim benim yaa etkinlik deki hata galiba benden kaynaklaniyor,ben ekmek yazmisim.Dikkatimi cekti ve tarifi okumustum,ne güzel ekmek sebzeler var diye,demek kafam o kadar karismistiki,sormaa.Cok da yogundum.Kek oldugunu yorumun gelince arkadaslar bana söyledi.CAnim kusura bakma olurmu,yerim ben senin kekini:))Hemen düzelcek.Sevgiyle kal canim.

    YanıtlaSil
  4. Etkinlik kimligimle katilmisim.Ben Yaren canim ,tekrar sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Zehra,
    byaıldım pasta ve kurabielerine ellerine sağlık. Hem göze hem damağa hitap ediyorlar. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Zehracığım,
    Senin bu güzel sunumunla çok daha güzel durmuş tarifler. Ellerine sağlık.
    Çok da canım istedi ayrıca. :)
    Kucak dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Zehra'cım süper bir görüntü, sunum mükemmel. Hafif tatlılar bu aralar çok revaçta. Ben de deneyeyim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Zehra'cığımmm,

    Ağzım açık kaldı gerçekten de bu görüntülere:))) Aldın beni eski günlere götürdün, o zamanlar pek severek yemezdim(gerçi hiçbirşey yemezdim ya:))) , ama şimdi çoook seviyorum...

    Senin de ellerine, Burçin'in tariflerine sağlık:)))

    Sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. İlkerciğim çok teşekkür ediyorum...

    Ufukcuğum çok teşekkür ediyorum yorumun beni çok mutlu etti...

    Yarenciğim hiç önemli değil,takma kafana.

    Sevgili Sevdamavisi, hoşgeldin,sefalar getirdin

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Burçinim...çoook teşekkür ediyorum,hemen sana iki kase gönderivereyim arkadaşım...

    Sevgili Canan... davetin için teşekkürler...

    Feyhancığım gerçekten hafif ve ferahlık vern bir tat oldu,dene mutlaka,teşekkürler

    Rapunzeliiiiim, çoook teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  11. Portakallı tatlı ne kadar güzel olmuş öyle bayıldım şahsen ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Soguk alginligi ile yatakta yatarken bu vitamin C bombasi portakalli pelte cok bir hosuma gitti dogrusu.Offf simdi suracikta olsada yesem..

    YanıtlaSil
  13. Harika bir site burası! Herşey nefis görünüyor...Nasıl oldu da daha önce hiç rastlamadım şaşırdım doğrusu...Güzel tariflerden gözüme kestirdiklerimi deneyeceğim en kısa zamanda :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Zehra'cim ne kadar guzel bir goruntu,tadi eminim guzeldir ama resimlerin guzelligi tek kelimeyle nefis.Ellerine saglik...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Canım Zehramm bu resimlerin ve tariflerin beni öldürecek, valla bayılıyorum resimlerine..Hele aşağıdaki diyet kekin resmine apıştım kaldım buracıkta..Ellerin dert görmesin emi..
    Canım benim, pastalarımıza yapmış olduğun harika yorum içinde çoooook teşekkür ederim..Senin gibi pasta ustasından böyle güzel sözler duyunca çok mutlu oldum inan..
    Kocaman öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Zehra portakalli tatlin nefis gorunuyor ellerine saglik. Sunum bir harika. SEvgiler

    YanıtlaSil
  17. Zehra'cığım enfes görünüyor, pelte diye geçme işte, pelte bile usta ellere düşünce bak ne hale geliyor :)). Sevgiler canım eline sağlık.

    YanıtlaSil
  18. selam zehracim yorumun ve destegin icin cok tesekkür ederim sükür hal oldu yine buralardayim
    tatli enfes bayildim ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  19. Enfes, baştan çıkarıcı bir görüntü. Çok zarif çok güzel. Eline sağlık canım. Herşeyiyle dört dörtlük bir sunum olmuş.

    YanıtlaSil
  20. canımmm ne kadar güzel gözüküyorlar.fotoğraf çekimlerin de harika ayrıca. ellerine sağlık bu güzel sunum ve tat için

    YanıtlaSil
  21. Nefis görünüyorlar.
    Hele sunum bir harika
    İlk fırsatta ben de yapmak istiyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. zehracigim goruntu cok albenili. tadini cok merak ettim.hazir portakal suyu ile yapilabilir mi?

    YanıtlaSil
  23. 2. ve 3. fotoğraflara bayıldım! Ben de bu bardaklarda elmalı şanti ikram etmiştim blogumda..

    YanıtlaSil
  24. evdeki portakallari degerlendirmek icin bir tarif ararken buldum tarifinizi ve sitenizi ve hemen denedim benim portakalla pek aram yoktur ama gercekten cok guzel oldu yiyenlerde cok begendi tarif icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  25. Bugün denedim ve harika oldu...hazırlaması da çok kolay
    şehnaz

    YanıtlaSil
  26. yarın akşamki günüm için yapmayı düşünüyorum.. çok şık görünüyor, umarım görüntüsü gibi lezzetli olur..

    YanıtlaSil
  27. merhabalar, ben de bundan sik sik yapiyorum cok guzel oluyor. ama benim portakal dilimim sizinki gibi durmuyor. neden acaba, siz bu goruntuyu nasil verdiniz? sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Muhteşem bir görüntü ellerine sağlık arkadaşım....
    Mandalina ve portakallı lezzetler etkinliğime davetlisin katılırsan çok sevinirim.
    teşekkürler.Etkinlik
    logumu eklediğin için teşekkürler......

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın