Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2.11.2008

ŞEKER HAMURU ve KATLI PASTA YAPIMI

Uzun süredir hep aklımdaydı şeker hamuru tarifini vermek ve katlı pasta yapımı hakkında kısaca sizleri bilgilendirmek. Gerek bloguma bırakılan yorumlardan, gerekse maillerle bana ulaşan arkadaşlar bu konuyu tekrar gündeme getirince bende en iyisi sizleri dilim döndüğünce tekrar bilgilendirmek istedim.

IMG_5577

Bu gördüğünüz pastayı geçtiğimiz haftasonu doğumgününü kutlayan kardeşim kadar çok sevdiğim aynı zamanda iş arkadaşım sevgili Derya için yaptım.

Şeker hamuruna geçmeden iç malzemesinde yeni bir krema tarifini denedim ve çok memnun kaldım. Unla yapılan pastacı kremasını un kokusunu aldığımdan pek kullanmayı sevmiyordum ama bu pastacı kremasını farklı pişirdim ve nefis oldu.Pandispanya olarak sevgili Müge' nin nişastalı pandispanyasının tarifini uyguladım ve çok memnun kaldım. Şimdi gelelim sırasıyla tariflere :

Pandispanya tarifi için sizlere sevgili Müge 'nin tarifini aynen aktarıyorum. Ben sadece değişiklik olarak sıcak su yerine madensuyu kullandım.

Malzemeler: 24' lük kalıp için

  • 4 Adet Yumurta·
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker·
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Un·
  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Mısır veya Buğday Nişastası·
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao·
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ·
  • 1/2 küçük çay bardağı madensuyu ·
  • 1 Paket Kabartma Tozu·
  • 1 Paket Vanilya

Yumurta aklarını ve sarılarını ayırıyorsunuz. Yumurta aklarını çırparak kar haline getiriyorsunuz.Diğer tarafta yumurta sarılarını ,vanilyayı ve şekeri ,iyice birbirine karışıp mayonez kıvamına gelene kadar çırpıyorsunuz.Daha sonra sıvıyağı ekliyorsunuz. Madensuyunu ekleyip fazla karıştırmadan kar halindeki yumurta aklarını ekliyorsunuz.tahta bir kaşıkla veya spatula ile karışımı fazla söndürmeden karıştırıp, elenmiş un+ nişasta + kabartmatozu + kakao karışımını ekliyorsunuz. Yine kaşık veya çırpma teli yardımı ile karışımı birbirine yedirip yağlanmış çemberinize döküyorsunuz.Önceden ısıtmış olduğunuz fırınınızda yaklaşık 40 dk. pişiriyorsunuz. Pişirme sürecini yine de kendinizin takip etmesinde yarar var çünkü herkesin fırınının pişirme ayarı farklıdır. İki katlı pasta yapacağınız zaman ben genelde 26'lık ve 18'lik 2 pandispanya pişiriyorum. 26'lık kalıp için 1,5 ölçü kullanıyorum.

Pandispanyalarınızı kremalayacağınız günden en az 1 gün öncesinden pişirmenizde fayda var.Dinlenmiş olan pandispanyayı katlanrımak daha kolay olacaktır.

ARA KAT İÇİN PASTACI KREMASI (2 katlı pastaya 1,5 ölçü yapmanız gerekiyor)

Malzemeler :

  • 1/2 Lt. Süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 tutam tuz
  • 1 yumurta
  • 40 gr.nişasta
  • 75 gr.tozşeker

Yumurta akları ve sarılarını ayırın. Yumurta aklarını şeker ile kar haline gelene kadar çırpın. Diğer tarafta sütten bir miktar alarak nişasta + tuz + yumurta sarılarını karıştırın. Kalan sütü kaynama noktasına gelene kadar ısıtınç Ateşten alıp nişasta karışımını ekleyin.Sürekli karıştırarak pürüzsüz bir kıvamda 1 taşım kaynatın.Yine ateşten alıp kar halindeki yumurta aklarını dikkatlice ekleyin ve çırpma teli ile iyice birbirine yedirin. Kremanız hazır. Soğuduktan sonra ara krema olarak kullanabilirsiniz.

Bu ana tarife 50 gr.eritilmiş çikolata ekleyerek çikolatalı krema, 70 gr.Badem ezmesi (Marzipan) ekleyerek bademli krema , 60 gr.kavrulmuş ve ince çekilmiş fındık ekleyerek fındıklı krema yapabilirsiniz.

Pandispanyamız ve kremamız hazır olduğuna göre pastamızı kremalamaya geçebiliriz. Pandispanyanızın üstünü düz olması açısından traşladıktan sonra katlarına ayırın. Ben genelde ara katları portakal suyu ile ıslatmayı seviyorum. İster portakal suyu, ister şekerli süt veya üzüm suyu (kullandığınız meyveye de bağlı) ile ıslatabilirsiniz. Çemberimizi tekrar alıyoruz.Bir kat pandispanyamızı yerleştiriyoruz. Islatıyoruz, ara kreması ve meyvemizi döşedikten sonra 2.kat pandispanyamızı ekliyoruz. Kaç kat yapacaksak katlarımızı bu şekilde tamamlıyoruz. Pandispanyamızın en alt katını ters çevirerek en üst kat olarak kullanmanızda yarar var. Daha düzgün oluyor. En üstü kremalamadan donması için buzdolabına yerleştiriyorsunuz. Sıra ikinci kat pastamıza geldi. İkinci pastanızı da aynı şekilde çalışıyorsunuz.

DIŞ KAPLAMA KREMASI

Vanilyalı pasta yaparken dış kaplamasına Dr.Oetker'in vanilyalı pasta kremasını kullanıyorum.Hem tadı güzel, hem de tereyağ katılıyor.Dolayısıyla şeker hamuru kaplamasına uygun çabuk donan bir kremamız oluyor.Eğer çikolatalı krema kullandıysam genelde çikolata ganaj kullanıyorum kaplamada.

Pandispanyalarınızı çemberinden çıkarıp yağlı kremanız ile kapladıktan sonra 1 gece öncesinden buzdolabında bekletmenizi tavsiye ederim tabii vaktiniz olursa.Bazen son anda bir pasta siparişi olunca bu kadar dondurma süresi olamayabiliyor .

Gelelim Şeker Hamuru yapımına ;

  • 60 ml.su
  • 2 yemek kaşığı jelatin
  • 120 ml.Glikoz yaklaşık
  • 900 gr.ince çekilmiş pudra şekeri
  • 1/2 çay kaşığı tylose (hamurun esnekliğini sağlıyor)

60 ml. Soğuk suya , 2 yemek kaşığı gibi jelatini serpiştirerek koyun. Jelatin tamamen suyu çekecek, yani kabınızı salladığınızda kıpırdayan su kalmayacak gibi düşünün. Sonra bu karışımı hafif yanan bir ocak, elektrikli ocak veya benmari de eritin. Jelatin eriyerek tekrar sıvı hale gelecek. Jelatin eriyince içerisine 120 ml glikozu ekleyin ve karıştırarak glikozunda çözünmesini sağlayın. Tüm malzemeler akışkan bir hale gelecektir,yoğun bir kıvamda olmaması gerekiyor. Bunları yaptığınızda karışım oldukça ısınmış olacaktır yani sıcak bir sıvı elde edeceksiniz ama kaynamamasına özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.Kaynatırsanız jelatin etkisini kaybeder.Şimdi karışımınız hazır. Bu karışımınıza pudra şekerini ve tylose'u ilave etmeye başlayın ve tahta bir kaşık ile karıştırın. Ara ara şeker katarak karıştırın. Karışımınız biraz yoğun bir hal almaya başladığında ki bu yaklaşık 400-500 gr.şeker ekledikten sonra oluyor, tezgahınızı bol pudra şekerleyin ve karışımınızı tezgaha alıp elle yoğurmaya devam edin. Tezgaha yapışmayacak bir hal alana kadar pudra şekerini ara ara ekleyerek yoğurun. Hamurunuz hazır hale gelince streç folyo ile iyice hava almayacak şekilde kaplayın. Hamurunuzu kaplamadan en az 1 gün önce hazırlayın.Kendisini çekmesi açısından daha iyi olacaktır.

IMG_5584

Pandispanyalarınız krema ile kaplandı, iyice dondu ve şeker hamurunuz da hazır. Şeker hamuru 1 gün sonrasında oldukça sertleşecektir. Çok az mikrodalga fırında yumuşatma imkanınız var. İstediğiniz renkte şeker hamurunuzu hazırladıktan sonra nişasta yardımı ile ince bir hamur gibi merdane yardımı ile açıyorsunuz.Ben genelde küçük bir oklava yardımı ile hamurumu pastanın üzerine geçiriyorum. Elinizle yumuşak hareketlerle hamurunuzu pandispanyanıza yapıştirarak düzgün şekilde kaplanmasını sağlayın.Eteklerini esneterek kaplarsanız etek uçlarında katlanma olmayacaktır. Her iki pastanızı kapladıktan sonra alt pastayı kullanacağınız zemine yerleştirin.

Üst katı oluşturacak pastanızı aynı boyutta ince bir kartonun üzerine yerleştirin.Pastanın etrafından karton gözükmemeli. Alt katı oluşturan pastanızın tam orta noktasına bir tahta çöp şişi pastanın kat boyutunda keserek batırın,yerleştirin.Kürdanın ucu pastanın yüzeyine çıkmamalı. Sonra üst pastanızın büyüklüğüne göre,üst katın altında kalacak şekilde 4 adet daha aynı boyutta tahta çöp şiş çubuklarını orta şişin 4 bir yanına yerleştirin.Toplamda 5 kürdanınız pastanı ortasında yerleşmiş olmalı.Sonra altı kartonlu olan üst katınızı dikkatlice kürdanları ortalayarak alt pastanızın üzerine yerleştirin. Artık pastanız süslenmeye hazır. Burada sizi hayal gücünüzle başbaşa bırakıyorum....

Umarım, oldukça ayrıntılı anlatmaya çalıştığım şeker hamuru ve katlı pasta yapımı ile ilgili bu yazımın sizlere faydası olur.Yine de sorusu olan arkadaşları seve seve yanıtlayabilirim. Kolaylıklar diliyor ve başka şeker hamurlu güzelliklerde buluşmak üzere diyorum... sevgiler

55 yorum:

  1. Zehracım,uzun uzun yazıp anlattığın bu yazın için çok tşkler.Bu onuya ilgi duyan,araştıran ve merak eden herkesin çok işine yarayacaktır.

    Derya'nın pastası harika,renk seçimi olağanüstü güzel...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Hiç denemediğim ve denemeyi çok istediğim, şeker hamuru için bana çokgüzel bir kaynak oldu yazınız.
    Teşekkürler.
    Pastanızda çok şık ve lezzetli görünüyor.
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Delfinacığım...ben teşekkür ederim,inşallah ilgi duyan arkadaşlara birazcık yardımcı olmam mümkün olmuştur.

    Sevgili Yaseminciğim...inan korkulduğu kadar değil,Dene mutlaka,soruların olursa seve seve yanıtlarım,bir kere tadını aldınmı müptelası olursun şeker hamurunun...sevgiler

    YanıtlaSil
  4. tek kelime ediyorum!


    waaaaooooaaaawww!!!!!!!!!!!!!

    k-ral-sın! öpüldün canımcım not defterime aktrdm bilgilerini :)

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.ben renklerine bayıldım,harika olmuş.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Zehra abla,
    Sayfalarınızı dolaşırken buldum.
    Son derece içten ve güzel bir blog.Yorum bırakmadan geçemedim.

    Nezdinizde bütün gurbetçilere sevgi ve selamlarımı iletiyorum.Size,eşinize ve tüm ailenize Sevgi ve Saygılarımla,
    Cenk

    YanıtlaSil
  7. merhaba benim size bir sorum olacak sitenizi cok begeniyoreumben almanyada oturuyorum. bu jelatin ve tylose yi nereden temin ediyorsunuz bildigim kadariyla buradaki jelatinlerde domuz katkilari var birde burada haNGI Marka pudra sekerini kullaniyorsunuz bilgilendirirseniz sevinirim basarilarinizin devamini dilerim tesekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba ellerinize sağlık çok güzel olmuş.Benim sorularımı Nursel arkadaşım sormuş zaten(jelatin ,tyclos ve pudra şekeri)ben kursları nerede yaptığınızı sorabilir miyim.Almanyada bulamadım ben.Yanıtlarsanız sevinirim sevgiler.melek

    YanıtlaSil
  9. Zehra'cığım,
    Ben de nedense browni yapmazdım. Ağır gelir biraz, ama bir kere olsun yapmalıymış, onu anladım.

    YanıtlaSil
  10. PAsta çok güzel olmuş ve ne güzel ayrıntılı anlatmışsın, ben de şeker hamuru ile oynamayı çok seviyorum.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Gökçeciğim...takıldığın bir yer olursa sorabilirsin...

    Neslihancığım,çok teşekkür ederim,sevgiler

    Sevgili Cenk,yazdıkların ne kadar güzel,ne kadar gönül okşayıcı,tüm gurbetöiler adına teşekkürler,sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Nursel,öncelikle ziyaretin için teşekkür ederim.Bana mail atarsan seve seve tüm sorularını ayrıntılı olarak yanıtlarım...sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Melekciğim...ziyaretin için teşekkür ederim....

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Tijenciğim...artık kesin denemeliyim Browniyi...sevgiler

    Sevgili Evren,ziyaretin için teşekkür ederim, şeker hamuruna eli karişan bir daha ayrılamıyor değilmi? sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Zehra cım şu mavi ile kahverenginin uyumuna bayılıyorum ben, sade zarif bir pasta olmuş.
    Katlı pasta anlatımı da süper.
    Ellerine, yüreğine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  16. Zehracığım bloğunada koynuşsun banada nasılş ayrıntılı anlatmıştın. ben çok memnun kaldım senin tarifinden tekrar teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  17. Zehra'cığım,
    Ne güzel anlatmışsın teşekkürler.
    Kaynak olarak yararlanacağım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Zehracığım,
    Detaylı anlatımın için teşekkürler. Ayrıca ara krema tarifini de denemek isterim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. ZEHRACIM, SEKER HAMURU ÖGRENIMI ICIN PLANLADIGIM TÜRKIYE ZIYARETI MAALESEF IPTAL OLDU.
    BENDE OTURUP DENEMEK AMACLI MARSMALLOWLU BIR SEKER HAMURU DENEYIM DEDIM, AMA KREMASI- KEKI NASIL YAPARIM? DIYE DÜSÜNÜRKEN SENIN TARIFIN IMDADIMA YETISTI SAGOL ARKADASIM TARIFI ALDIM ALLAH BILIR ARTIK NEZAMAN NASIP OLUR YAPMAYA BILEMEM.

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Zehra merhaba mlkakts@gmail.com veya mlkakts@hotmail.de
    adreslerine yazabilirsin.İlgin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  21. Zehra'cım nazik ziyartein için teşekkür ederim. Ben pek eskisi kadar gezemiyorum fakat sana bir uğramadan edemedim. Yaptığın pastaların hepsinin hatlaro son derece düzgün. Seni tebrik etmek istiyorum. Bu tarifteki kreman, pandispanyan ve şeker hamurunun detaylı tarifi de mükemmel verilmiş. Her ikisini de çok merak ettim. Bir sonraki pasta yapımımda illa ki deniyeceğim. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Banucuğum,benede mavi ile kahverengini herzaman çok yakıştırırım,teşekkürler

    Fundacığım,ne güzel,memnun olmana sevindim, teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Hülyacığım, inan mutlu oluyorum kaynak olabildiğim için,teşekkürler

    Pelinciğim, dene arkadaşım,benim çok hoiuma gitti lezzeti,sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Serapcığım...galiba bundan sonra Almanya'da şeker hamuru kursu vermem gerekecek...ilk durağım da Sen olacaksın sanırım,Berlinde görüşmek üzere...sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Feyhancığım,çok teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. YA RABBİ KALPLERİMİZİ DİNİN ÜZERİNDE SABİT KIL..AMİN...HAYIRLI CUMALAR

    YanıtlaSil
  27. Yeni başlayacaklar için çok önemli bir açıklama olmuş sevgili Zehra..Ayrıca harika bir çalışma çıkarmışsın,ellerine ve gönlüne sağlık..


    Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Canım benim yaaa,
    Hiç üşenmeyip en ince ayrıntısına kadar anlatmışsın ya, helal olsun sana. İşte paylaşım böyle olur. Ellerine sağlık canım. Görüntü mükemmel ötesi, anlatım süper.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  29. Canim ne kadar güzel yapmisin ,ellerine saglik.Renk seciminde cok hos olmus.Ayrica arkadasininda dogum günü kutlu olsun.Sana güzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum.Sevgiyle kal Zehracim.

    YanıtlaSil
  30. sizde türkiyedekiler için pasta varmı:)
    zaten turkuaz kahve ikilisine hayranım. nefis bir pasta . alttaki üzümlü çıtırlar dehşet evde onu yapmak için yeterli malzemem var dolaplar kuvertür ve tobleron dolu:) nişastalı pasta kremasını muhakka deniycem çünkü bende o tarz bir krema arıyordum. bu ara bebekten kendimi dr. otkerin kolaylığına bıraktım:) ellerine sağlık zehracım hepsi birbirinden nefis:)) görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  31. merhaba zehra hanim bende berlinde yasiyorum umarim berlinde bir gün seker hamuru kursu verirsen hepimiz cok mutlu oluruz saka bir yana ama bunu bence düsün lütfen ögrencilerin bizler bunu sabirsizlikla bekleyecegiz malesef buralarda bu imkanlar yok .benim sorum su meshur hamuru yapmistim sevgili hanimisin tarifine göre ama olmadi ben jelatini tyloseyi nereden temin ettigini sorabilirmiyim birde burdaki jelatinler domuz iceriyor sen neredenm alip yapiyosun birde hangi marka pudra sekeri kullaniyorsun e-mailimi mail atarsan sevinirim tesekkür ederim basarilarinizin devamini dilerim. sinem-2003@hotmail.de ,umarim yapabilirim sayenizde sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. canım cok guzel olmus renkler harıka ellerıne saglık sevgıler..

    YanıtlaSil
  33. kahve mavi uyumu süper.bende çok severim bu ikiliyi.şeker hamuru olayına hiiç girmedim ama keçe ile süslemede deneyebilirim sanırım bu çiçekleri))

    YanıtlaSil
  34. merhaba zehra abla benim bi sorum olacakti ben almanyada yasiyorum ve burada seker hamuru nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
  35. pastalar harika ellerine saglik. ben de yurt disinda yasiyorum.dis kaplama icin dr oetkeren kremasini kullandigini yazmissin ben burada bulamadim. acab kendim evde yaparsam hanigi tarifi tavsiye edersin.seker hamurunu kaplamadan one pastayi kapladiginiz dis krema aca yardimci olabilirmisin.selamlar

    YanıtlaSil
  36. pastayı bir gün önce yapmak gereken durumlarda şeker hamurunun erimemesi için nasıl bi krema( hem doldu hem kaplama için) kullanmalı ve hangi ortamda bekletmeli. daha önce bir deneme yaptık muzlu krema kullandık ve şanti ile yapıştırdık ve steçleyerek kapalı balkonda dinlenmeye bıraktık fakat ertesi gün (24 saat e yaklaştığında) şeker hamurunda yumuşaklık ve kremaya temas eden kısımlarda erime oldu. bu kötü süprizle karşılaşmamak için ne yapmalıyız. acilen cevap bekliyorum kızımın ilk yaş gününe çok az kaldı güzel bi pasta ile yeni yaşını karşılamak istiyorum. şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  37. çok güzel bir pasta olmuş,renk uyumuda süper ellerinize sağlık:)))

    ben birşey sormak istiyorum ben geçenlerde şeker hamurlu pasta yaptım ama 4-5 saat sonra erimeye başladı nedendir acaba???yakında kızımın doğum günü var ve pastasını ben yapmak istiyorum pastayı bir gece önce yapsam olurmu ve erimemesi için ne yapmam lazım??

    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  38. Gerçekten çok hoş bir pasta. Belirttiğiniz gibi şeker hamuruna dokunan, bir daha kendini alamıyor. Ben Ankara'da Bake Shop'un pasta ve cupcake kurslarına katıldım. Gerçekten çok zevkli bir uğraş.

    YanıtlaSil
  39. Harika bir pasta..Çok beğendim.Dizaynı çok hoş,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  40. bende kremalarda nişasta kullanırım un kokusunu bende pek sevmem .pastarın hepsi birbirinden güzel.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  41. Merhaba.Pastanız harika gözüküyor,eminim tadıda öyledir.Bende pastacılıkla yakından ilgileniyorum. http://magaza.hammaddeler.com/index.php?do=catalog/show2&p=8 adlı sitedn pastacılıkla ilgili çok güzel malzemeler var.Ben oradan alışveriş yapıyorum.Fiyatlarıda çok uygun sizinde ilgi alanınıza girdiiği için paylaşmak istedim.Çünkü malzemelerin kaliteli olduğu kadar ekonemik olmasıda önemli.Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  42. hammaddeler.com'u biliyorum, şeker hamurlarımı daha önce birkaç kez oradan aldım, bayağı hızlılar

    YanıtlaSil
  43. merhaba zehra hanım ayrıntılarıyla anlattığınız şeker hamurlu pastanızı,bonibonlu pastanızı ve ayıcıklı kurabiyenizi kızımın 1.yaş günü için yaptım.ilk defa şeker hamurlu bir pasta yaptım ve tarifiniz sayesinde çok başarılı oldu.ben başta olmak üzere herkez çok beğendi.size çok teşekkür ederim.
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  44. öncelikle bu tarifinizi görünce çok mutlu oldum , çünkü kızıma doğumgününde pastasını kendim yapmak istiyorum. yalnız benim kafama iki şey takıldı ,sorabilirmiyim?
    1-pastayı tamamen bir gün öncesinden bitirdim diyelim, ertesi güne doğumgünümüz var. şeker hamurları kurumuyormu 1 gün sonrasına? pastayı nasıl muhafaza edebilirim? kapalı bir yaqşpasta kalıbındamı tutmalı?
    2-şeker hamurunu kremanın üstüne yapıştırırken bal yada herhangi birşey sürüyormuyuz? hamur kremaya direkt yapışıyormu?
    3-farklı renk elde etmek için hamurları birbirine karıştırabileceğim söylendi.karıştırarak renk elde etmek kolay olurmu?

    YanıtlaSil
  45. Merhaba Zehra hanım, pastalarınzı hayranlıkla takip ediyorum. Bu tarifte oldukça yararlı olmuş elinize yüreğinize sağlık. Bir şey sormak istiyorum kaplama kremasında dr.outker pasta kreması ve tereyağ kullanıyorum demişsiniz. Miktarını ve yapılış ayrıntılarını verebilirmisiniz? Teşekkürler... sevgiler...

    YanıtlaSil
  46. ellerinize saglik zehra hanim acaba jelatin yerine baska alternatif var mi seker hamurunda

    YanıtlaSil
  47. Merhaba Adsiz...maalesef yok...ama ben dana jelatini kullaniyorum ...%100 helal...problem degil ki ????
    Ya da marzipan fondant alacaksiniz...jelatin yok icinde...

    YanıtlaSil
  48. Anlatim harika, ellerinize yüreginize saglik. yazdigim maillere sorularima da detaylica cevap aldim cok cok tesekkür ederim!

    ben simdiye kadar hep marshmallowlu seker hamurunu yaptim ama istedigim kivama ulasamadim, istedigim kadar esnek yapida olmuyo, bu seker hamurundaki kivam cok mu güzel o yüzden mi pastalar harika oluyo yoksa maharet seker hamurunda degilmi:)

    pastalarin detaylarini uzunca inceliyorum, malesef derslerden okul yogunluugndan dolayi pasta yapma zevkinden uzak kaliyorum ama kacari yok okul biter pasta sevdasi bitmez:)

    gecenin bu saatinde bir sitede gezinmek bukadar zevkli olabilir gercekten tesekkürler bütün emekleriniz icin!

    simdiden herkese hayirli ramazanlar dilerim

    YanıtlaSil
  49. Anlaşılır ve ayrıntılı tarifiniz için çok teşekkür ediyorum. İlk katlı pastamı yapmak için şimdi daha cesaretliyim. Elleriniz dert görmesin ;)Sevgiler,selamlar.

    YanıtlaSil
  50. tylose nedir nereden alınır acaba

    YanıtlaSil
  51. Cok tesekkurler, ellerinize saglik...Dugun pastami kendim yapmak istiyorum, amatorum ve arastiriyorum :) Yaziniz beni cok aydinlatti. Bir sey sormak istiyorum. bir video izledim, sizin pasta icine koydugunuz uzun kurdanlar yerine, o kalin plastik 4 adet cubuk koydu. Acaba pastanin kaymamasi ve daha iyi oturmasi acisindan kalin cubuk daha mi iyi? internet ortaminda o cubuklar gibi kalin palstik cubuklari alabilecegim, onerebileceginiz bir site var mi?

    YanıtlaSil
  52. Merhabalar,
    Pastalara, tariflere bayıldım.
    Blogunuz harika...
    İnanır mısınız, bu blogu keşfetmekte nasıl gecikmişim diye hayıflanıyorum.
    Herşey mükemmel.
    Ellerinize ve emeğinize sağlık.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
  53. Merhaba çok güzel bir anlatım olmuş emeğinize ve ellerinize sağlık. Yalnız ben bir şey daha sormak istiyorum pastacı kremasını önceden hazırlayıp daha sonra kullanabilir miyiz? Mesela bir gece öncesinden hazırlamak gibi...

    YanıtlaSil
  54. Mehtap Hn. merhaba...pastaci kremasini aksamdan pisirin, ocaktan alip sicak sicak bir cam kaba dökün ve üzerine hemen sicakken strec folio gecirin. Bu muhallebinizin kaymak tutmasini engeller... ertesi gün dolaptan cikarip biraz cirpip kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  55. merhaba, şeker hamuru ile süslenen pasta nasıl muhafaza edilmeli?

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın