Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

9.11.2008

KAKAOLU HEDIYE KURABIYE

IMG_5609

Benim de çok beğenerek yaptığım bu kurabiyeler aşağıdaki pastanın yanında yerlerini aldılar. Şeker hamuru kullanmadan bir şekilde süslemeyi düşününce, mavi ve kahverenginin birbirine ne kadar yakıştığına bir kez daha şahit oldum.

IMG_5609

Tarifi her zaman kullandığım kurabiye tarifim. Sadece bu kez kakao ekledim. Bu tarifi daha önce yayınlamıştım ama sizlere bir hatırlatma olması açısından tekrar aşağıda ekledim.

Malzemeler :
  • 220gr tereyağ
  • 110 gr pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 3/4 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı süt
  • 1 paket vanilya
  • 400 gr.Un
  • 2-3 çorba kaşığı kakao

Tüm malzeme ile ele yapışmayacak kıvamda bir hamur hazırlıyorsunuz. Ben ununu alabildiği kadar koydum.Çünkü yağın kıvamı,ısısı ile tariflerde oynama olabiliyor.Dolayısıyla yavaş yavaş ekleyerek kıvamını yakalamak daha garanti sonuç veriyor.Hazırladığınız hamuru merdane ile açıp kurabiye kalıpları ile kesiyorsunuz. Kurdelayı geçirmek istediğiniz noktada (ben mixerin çırpma ucunun tersini kullandım) bir delik açıyorsunuz.Tepsiye dizip ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyorsunuz.Soğuduktan sonra açmış olduğunuz delikten kurdelayı geçirip şekil veriyorsunuz.

IMG_5593

Bence sevdiklerinize çok hoş bir hediye....

26 yorum:

  1. Çok şık bir görüntüsü var canım, eminim tadıda harikadır.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. kurabiyeler çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Resim super.
    Tarifi de gelecek mi?
    Ellerine saglık.

    Figen Karavaş

    YanıtlaSil
  4. Zehracım kahverengi ile mavinin uyumuna bayıldım, kurabiyede alttaki pastada müthişşşş..
    Ellerine sağlık canımcım, öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  5. Zehracığım fotoğrfalar ve kurabiyeler şahane gözüküyor. tarifi bekliyoruz . ellerine sağlık canımm
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. inanılmaz şık olmuş bu kurabiyeler :) harika görünüyorlar.
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. ZEHRACIM CANIM COK COK GUZEL BİR MANZARA... HAKİKATEN İKİ RENK BU KADAR MI YAKIŞIR BİRBİRİNE.. BENİM GÜZEL ARKADAŞIMIN ELİNDEN ÇIKINCA YAKIŞIR ELBET.... ÖPÜYORUM ÇOK... SEVGİLER.....

    YanıtlaSil
  8. Sevgili arkadaşlarım, yorumlarınız ve zıyaretiniz için hepinize çoook teşekkür ederim,sevgizle kalın...

    zehra

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım,görüntü şahane,renklere ben de bayıldım,çok uyumlu ve şık olmuş.çok güzel bir hediye.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar şık olmuş kurabiye hanımlar böyle..
    Hazırlanmış güne gidiyorlar ...
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Zehracığım çok şık olmuş bu kurabiyeler. Mavi kurdelalar çok yakışmış kurabiyelere. Tarifini merak ettim. Not ettim deneyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. sevgili eya bu ne güzellikler böyle neolurrrrrrrrrrrrr berlinde bize pasta kurabiye kursu ver lütfen amaaaa icim gidiyor bu güzel pastalari gördükcee bizlere bir ögretmenlik yap hee ne dersin malesef bu gurbette bu imkanlar yooookkk umarim bize bir sürpriz yapip ögretirsin pasta yapmayi sabirsizlikla bekliyoruz jkimbilir bizde berlinin göbeginde ortaklasa güzel bir pastahane acariz
    rengarenk civil civil pastalar yapip satariz ha ne dersin güzel hayal ama demi neden olmasin sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Neslıhancığım çok teşekkür ederim...sevgiler

    Hülyacığım,teşekkürler,sevgiler

    Pelinciğim,çok teşekkür ederim,bu tarifim sabit bir tarif,baharatlarını değiştirerek bu tür kurabiyelerde gayet rahat kullanabilirsin.Çünkü verdiğin şeklin piştikten sonra da bozulmaması önemli hele şeker hamuru ile kaplayacaksan...sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Zeynep çok teşekkür ederim o güzel yorumun için. Bu arada Berlinde kurs isteyen 3çkişisin.Benim kardeşim Berlin' de,dolayısıyla gelme imkanım oluyor hatta Bayram sonrası oradayım.Galiba ortak bir kurs vermem gerekiyor,ne dersin? Bence olur...

    YanıtlaSil
  15. "bence sevdikleriniz icin cok guzel bir hediye..." demissin ya :D hih iste aynen katiliyorum! ellerin dert gormessinnn :D

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık Zehra'cım, o kadar zarif kurabiyeler ki bayıldım.. Hediye olarak vermek de almak da çok güzel olurdu..

    YanıtlaSil
  17. merhaba eya yorumuma cevap yazdigin icin tesekkür ederim verecegin kursu sabirsizlikla bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  18. MErhaba,
    Kurabiyelerin görünüşü çok hoşuma gitti. Acaba tereyağı mı daha iyi olur yoksa margarin mi? Kurabiyede farklı bir kıvam veriyor ikisi de. Bir de kabartma tozu Türkiye'dekilerden mi? Bütün bir paket kullansak olur mu?
    Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  19. tarifi bugun denedim, hatta biraz once tattim.. Muhtesem, tskler..
    Sadece kurdelem kalin oldugundan sizinki kadar zarif olmadi :(

    sevgiler,selma

    YanıtlaSil
  20. zehracigim,

    bugün ilk defa bu kurabiye tarifini kullandim ve bayildim, bayildim. cok tesekkürler..

    sevgiler,
    canan

    YanıtlaSil
  21. tarifi denemek istiyorum lütfen gram yerine bardak hesabı olarak yazarmısınız?

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar,

    Firin isisi ve yaklasik suresini de yazabilir misiniz? Simdiden cooook tesekkur ederim. Bugun deneyecegim ama sizin isiniz ve surenizi de bilmek isterim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Sevgili aycobanı, fırın ısısı yaklaşık 170 derece olacak. Ama ben mesela 160 derecede pişiriyorum fırınım hızlı yandığı için, ayarlaman gerekiyor. Süre konusunda bişey diyemiyorum ama minimum 15-20 dakika diyebilirim,yine fırınının pişirme derecesine bağlı.

    YanıtlaSil
  24. ahhh bayıldım kurabiyelere

    bloğunuza bi girdim daha çıkamıyorum
    ellerinize sağlık sıhhat okadar güzel şeyler yapıyorsunuz ki insanın hemen yapası geliyor :)

    bende en yakın zaman da denicem bakalım nasıl olacak :)
    paylaşımlar için teşekkür :)

    YanıtlaSil
  25. merhaba ;
    bu kurabiyeyi şeker hamuru ile süsleyebiliyormuyuz )

    YanıtlaSil
  26. çok teşekkür ederim hoş geldiniz sefalar getirdiniz :)

    kurabiyeler çok güzel , en yakın zaman da denicem :))

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın