Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

18.12.2010

asure3

Eskiden annem evde aşure günü yapardı. Günler öncesinden hazırlıklar, bir akşam öncesi kapların içinde kıvama gelmesi beklenen malzemeler. Bana hep ilginç gelirdi. Çeşit çeşit bir sürü malzeme...rengarenk...hepsi ayrı lezzetlerde... sonra saatlerce başında beklenerek kocaman tencerelerde sabırla ve sevgiyle kaynatma aşaması veee en sevdiğim an, anneciğimin sıcak sıcak bir kepçe koyup, ilk bana ikramı.
Malzemesi bol olmalı,özellikle fasulye,nohut ve buğday. Tatlı olmalı...mevsimindeyse mutlaka kestane olmalı ve üzerinde de kavrulmuş fındık...fıstık.

Malum Aşure haftasındayız. Sanırım hemen hemen hepimiz mutfaklarımızda bir taşımlık da olsa kaynattık Aşurelerimizi. Allah kabul etsin, evlerimizden,mutfaklarımızdan bereket eksik olmasın.

Tarif vermeye gerek duymuyorum, hepimizin kendince yorumladığı bir lezzet Aşure... ama arzu edenleri sevgili Portakal Ağacı- Hatice ve sevgili Burçin' in tariflerine yönlendirebilirim. Her ikisine paylaşımlarından ötürü ayrıca teşekkür ederim...

14 yorum:

  1. Merhaba Aşure harika görünüyor ellerinize sağlık bende çok severim ama yapmadım herkez aynı anda yapıyor diye daha sonra yapacağım inş. Bende beklerim sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik. Allah kabul etsin. Bu arada sitende hos degisiklikler olmus. cok begendim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor Allah kabul etsin:)

    YanıtlaSil
  4. ALLAH KABUL ETSİN ELİNİZE SAĞLIK İYİ HAFTA SONLARI

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık,
    güzel anılar anımsattın bize.
    rahmetli babamda kestaneli çok sever,valide sultanda yapardı,
    ben öyle yapmıyorum, ama çok zenginleştirdiği kesin
    ve ne güzel bir sunum olmuş
    çok beğendim..
    (afiyet oldumuuu :))) ?? !! :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglik rengarenk görüntü sahane baska ne denirki Allah kabul eylesin...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Asureye bayilirim süper görünüyor
    Allah kabul etsin,ellerine emegine saglik.

    YanıtlaSil
  8. Allah kabul etsin Eyacim!
    Ben icine sinmeyen kurabiyeleri yayinlaman icin baski yapmaya geldim..
    eminim cok guzel olmuslardir da senin mukemmelliyetci oldugunu hissediyorum o yuzdendir dusunmen...bir iki hata olsa da
    ilkler her zaman guzeldir...:)

    YanıtlaSil
  9. Bu ne şık bir sunumdur. Harika olmuş. Ellerine sağlık, Allah kabul etsin arkadaşım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Zehracim Allah kabul etsin...Asure benim en sevdigim tatlidir...Öyle gününü ayini bekleyemem ben..Aklima esince canim cekince yaparim...
    Öyle islat beklet filanda yok.ben kolayini buldum..

    Ebly ile 10 dakikada piririyorum.Fasulye nohut zaten konserve..Meyvalarida kattim mi isim tamamdir...

    YanıtlaSil
  11. Allah kabul etsin zehracim...bende yaparken anemin yapisi hep gözüm önündeydi, bende ilk kaseyi icenlerdendim...halende öyle, pisirince ilk kaseyi kendim yedim ;-)
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar Eya,
    Allah kabul etsin.Nasıl cici bir sunumdur bu böyle?:)
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Allah kabul etsin canim.. cok lezziz görmüyor.. sunumuda bayildim :)) ellerine saglik..sicacik sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın