Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

1.03.2009

Hindistancevizli Muffin

gül3

Geçen gün hindistancevizinin paketini atarken arkasındaki tarife takıldı gözüm. Sanırım bu tarifi birçok blogcu arkadaşım da denemiş. Tarif çok hoşuma gidince, bir arkadaşıma götürmek üzere planladığım muffinler için de bu tarifi kullandım ve çok memnun kaldım.Muffınler çikolatalı olup içlerinde hindistancevizli toplar var.

gül


Tarif için gerekli malzemeler :

Hamuru

  • 275 gr. Un
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 yumurta
  • 130 gr. esmer şeker
  • 80 gr. tereyağ veya margarin
  • 300 ml. Buttermilk

    Hindistancevizli dolgu
  • 100 gr. labne peynir
  • 100 gr. Hindistancevizi
  • 2 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket vanillin şekeri

    Muffinleri batırmak üzere çikolatalı ganaj
    Kağıt muffin kalıpları

    Yapılışı
  1. Fırınınızı 180 °C de ısıtmaya bırakın. Kağıt kalıplarınızı muffin kalıbınıza yerleştirin.
  2. Önce iç dolgusunu hazırlayın.Bunun için Krem peynir + Pudra şekeri + Hindistancevizi ve vanilyayı karıştırın. Elinizde cevizden küçük toplar yuvarlayın ve bir kenarda bekletin.
  3. Elenmiş un, kabartma tozu, karbonat ve kakaoyu karıştırın.
  4. Başka bir kapta yumurtayı hafif çırpın, esmer şekeri,oda sıcaklığındaki tereyağı veya margarini, Buttermilk' i ekleyin. İyice karıştıdıktan sonra Un karışımını ekleyin.Koyu kıvamlı bir kek hamuru elde edeceksiniz.
  5. Kağıt kalıpların içine birer çay kaşığı hamur koyun. Sonra hazırlamış olduğunuz hindistancevizi toplarını yerleştririn.Tekrar kakolu hamurunuzdan tatlı kaşığı yardımıyla ilave edin.
  6. Kağıt kalıplarınızı 1- 1,5 cm. kenarda pay kalacak şekilde doldurmanızı tavsiye ederim.Yoksa pişerken fazla kabarıp taşma yapabilir.
  7. Isınmış olan fırınınızda yaklaşık 25- 30 dk. Pişirin.
  8. Pişip soğuttuktan sonra sıcak çikolatalı ganaj' a veya eriöiş çikolataya bandırın. Üzerlerini arzuya göre süsleyin.

NOT : Tarifte muffin sayısı 12 adet olarak belirtilmişti. İlk denememde 12 adet yaptığımda mauffinlerim çok büyük oldular. O yüzden bu denememde yaklaşık 16 adet çıkardım. Dolayısıyla iç dolgusundan da 16 adet minik toplar hazırladım.

Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle....

29 yorum:

  1. ben onları, yerimmm :) zehracığımmmm.

    YanıtlaSil
  2. Ganaj ve güller ne güzel görünüyor,muffinler çok leziz olmalı...afiyetler olsun zehracım...

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyorlar.Ellerine sağlık canım.Ben de beklerim.İyi haftalar...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Nunucugum ve sevgili Delfinacigim...size de birer tane gönderdiiiim :) sevgilerimle...

    Sevgili Müjde...ugradigin icin tesekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Canım ne kadar cici bici olmuşlari bayıldım zerafetlerine. Eline koluna sağlık. Öptüm, iyi haftalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. ben denememiştim bu tarifi, ama denesem de böyle süslü şeyler yapamayınca moralim bozulur şimdi :)
    ellerine sağlık.
    çok şık olmuşlaar gerçekten

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım.harika görünüyorlar. minik güller şahane olmuş.afiyet olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir tarif Zehracığım. Senin elinden çıkınca da ayrı bir güzel olmuş. Yemeğe kıyılmayacak güzellikteler.Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Tatlı ile hiç işim olmaz,yinede çok
    hoş,içine biraz ot katamazmıydın?
    Ah tabi afiyet bal olsun şekercan!
    Tijo

    YanıtlaSil
  10. Canim Zehra'cigim,

    Simdi aldim yorumunu, cok tesekkur ederim. Bir yaramzlik yok cok sukur, gunluk kosturmacalardan bir turlu oturamadim bilgisayar basina.

    Ellerine saglik, harika olmus muffinler, harika.

    Sevgiler ve guzel bir hafta dileklerimle.

    YanıtlaSil
  11. Zehracim cok güzel olmuslar.Ellerine saglik.Bu arada persembe günü kizimin dogum günü. (dogum günü pastasini arkadaslari yaptiriyorlar)bende bu tarz bir sey düsünmüstüm.Seker hamurlarini da haftasonu neyapacimi bilemeden hazirlamistim.
    Bunlari kesinlikle deneyecegim.tesekkürleT

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. bayıldım hemen denemek istiyorum ellerine sağlık,sevgiler.....

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuşlar.
    Süsleme harika.
    İçinde bir lezzet saklı.
    Keşke bir tanesini kesip içine gösterseydin bize.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.
    www.semraninmutfagi.com

    YanıtlaSil
  15. Çok marifetlisiniz kutluyorum.
    Sevgiler,
    Deniz

    YanıtlaSil
  16. Zehra'cığım,
    Çok sevdim bu şirin muffinleri...
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Merhaba canim, ellerine saglik cok lezzetli gorunuyorlar... Bende oglusum icin genelde muffin yapiyorum, cok seviyor cunku... Tarifini ilk kez duydum ve kesinlikle muffin yapisimda deniycem...

    Guzel bir haftasonu gecirmen dilegiyle...

    YanıtlaSil
  18. Ben bittim bu muffinlere.24 Mart'da
    doğum günümde eh bende yapim bari.
    İyi hafta sonları canım.
    Deniz

    YanıtlaSil
  19. Zehracım merhaba ellerine sağlık mu
    finler harika.Google ye buttermilk
    yazınca yayık ayranı olarak çıktı doğrumu denersem yanlış bir şey yap
    mıyim yardımcı olursan sevinirim sevgiler,şimdiden hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
  20. Zehra'cim, yine nefis bir calisma olmus. Calisma olmus diyorum, cunku resmen ressam gibi calisiyorsun. Eger kaldiysa bir tane de ben alayim:). Cok sevgiler,

    YanıtlaSil
  21. Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!

    YanıtlaSil
  22. HAYIRLI KANDİLLER CANIM.
    DÜNYA KADIN GÜNÜN KUTLU OLSUN.
    SVGLR

    YanıtlaSil
  23. zhra ablacım ya yaptıgın hersey o kadar zarifki bazen 4-5 defa daha bakıyorum yaptıklarına..cok guzeller hatta harikalar bence:)

    YanıtlaSil
  24. Sitenizi bir kac sefer ziyaret ettim. Her seferinde cok guzel tariflerle karsilasiyorum. Bundan sonra sik ziyaret edeceklerimin arasaindasin:)
    Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  25. Deniz'cim doğum günün kutlu olsun
    evladım.:)
    Süreyya

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Zehra,
    Muffinlerinizi Hülya'nın blogunda görüp denedim, hatta birazdan yayınlayacağım. Müthiş bir tarif. Ellerinize sağlık. :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  27. Ayyyy tarifi maksat muhabbet olsunun bloğunda gördüm. Buradan alınmış meğer. Mutlaka denemem lazım,bloğumdaki listeye ekledim bile:) Keşke siz de ortadan ikiye bölünmüş haldeki fotosunu da koysaydınız. Ona vuruldum zaten ben :D

    YanıtlaSil
  28. Merhaba
    Tarifinizi denedim sizinkiler kadar olmasada güzel oldu sanırım. Link vererek tarifi bloğumda paylaşmamda sakınca var mıdır?

    YanıtlaSil
  29. Sahra Hn. merhaba...yayinlamanizda hicbir sakinca yoktur. Kaynak belirterek bende yayin yapiyorum...sevgiler

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın