Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

14.11.2008

ELMALI KURABİYE

IMG_5646

Annemin mutfağından hiç eksik etmediği elmalı kurabiyeleri... Elmayı pek sevmesemde bu kurabiyeler birazda çocukluğumun hatırası.

Malzemeler:

Hamuru :

  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 250 gr. Margarin veya Tereyağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 fiske tuz
  • Alabildiği kadar Un

Elmalı İç :

  • 3-4 adet Elma
  • 1-2 çorba kaşığı limon suyu
  • 1- 1,5 bardak tozşeker
  • İri dövülmüş Ceviz

Arzu ederseniz tarçın

Üzerine serpmek için pudra şekeri

Yapılışı :
Önce elmalı içini hazırlamanızda fayda var.Elmaları rendeleyin. Limon suyu ile hemen karıştırın (kararmasını engelliyor) Şekeri de ilave edip kısık ateşte şeker eriyene ve biraz reçelimsi bir görüntü alana kadar pişirin. Ateşten alıp iri kıyılmış cevizi ve arzu ederseniz tarçını ekleyin ve soğumaya bırakın. Ben genelde akşamdan hazırlıyorum ki sabah elimin altında hazır olmuş oluyor.
Tereyağı veya Margarini kısık ateşte eritin. Bir kabın içersinde tüm sıvı malzemeleri karıştırın. Unu porsiyon porsiyon ekleyin. Hamur kabınıza yapışmadığı anda Un ilavesini bırakın.Hamurun kıvamı gelmiş demektir. Ben poğaça gibi şekil verdim,arzu ederseniz ay çöreği şeklinde de yapabilirsiniz. Ben bir bardak yardımı ile daireler oluşturdum.Ortasına elmalı karışımdan koyup poğaça gibi kapattım.Önceden ısıtılmış 175 °C 'lik fırında kızarana kadar pişirin ve çıktıktan sonra soğutup pudra şekeri ile süsleyin.

18 yorum:

  1. Bayılırım elmalı kurabiyeye ellerine sağlık.
    hoşçakal..

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyelerin çok çekici görünüyor, canım. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Benim en sevdiğim şeydir elmalı kurabiyeler..Limon suyu koymazdım ben, bir de öyle deneyeceğim :)Harika görünüyorlar..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Zehram harika görünüyor kurabiyelerin, senin aksine ben bayılırım elmalı hamurişlerine bacım..Senin ve anneciğinin ellerine sağlık cancağızım benim..Fotoğrafda herzamanki gibi muhteşem ..
    Kocaman öpüyorum..

    YanıtlaSil
  5. çok severim elmalı kurabiyenin evde yapılmış olanını
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ben çok severim valla,nefis görünüyor,fotoğrafa da bayıldım harika olmuş.eline sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. sunum ve fotoğraf harika. Uzanıp bir tane alasım geldi :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Hem yemesini, hem de yapmasını ok severim..Eline sağlık sevgili Zehra..

    YanıtlaSil
  9. Kurabiyelere bayıldım o ayrı ama fotoğrafı da çok sevdim. Ellerine ve özenine sağlık Zehracığım!

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine sağlık çok güzel olmuş..sevgiler mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  11. Zehracim ben bu elmali kurabiyelere bayiliyorum.Bir baslayinca durmasi zor oluyor:))Sende yapinca en güzelini yaparsin mutlaka,ellerine saglik güzel arkadasim benim.Seninlede bir türlü yazisamadik,fakat ben fazlaca oturamiyorum,oturuncada düzelemiyorum:))Bu son zamanlari bir hayirlisi ile atlatsam baska birsey istemem.Güzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum canim sevgilerimi biraktim:)

    YanıtlaSil
  12. Zehra'cigim fotograf harika !!! Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  13. Canım kurabiye ve fotoğraf harika.ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık.
    Sadece merhaba demek istemiştim.
    Sağlıklı,iyi haftalar dilerim.
    Saygılarımla,
    Cenk

    YanıtlaSil
  15. Canım Zehra'mmm,

    Elmalı kurabiyeye bayılırım, ama tarçınsız olacak:))

    Senin ve anneciğinin ellerine sağlık,

    Sımsıcak sevgiler, öpüyorum......

    YanıtlaSil
  16. elmayı sevmeyebilirsin haklısındır(benim kerevizi hiç ama hiç sevememem gibi)ama gene de çok güzel bir meyvadır:)

    siz o kurabiyeleri bana verebilirsiniz ben sizinkileri de yerim izniniz olursa:)

    YanıtlaSil
  17. çok güzel görünüyor.özellikle de 2 numaralı sunumunuz daha şık olmuş.benim uyguladığım tarifle hemen hemen aynı diyebilirim.Yalnız margarini ben oda ısısında kullanıyorum..genel bir soru ama ,kurabiye türlerine kullanılan margarinin oda ısısnda olması yada eritilmiş olması sonucu nasıl değiştiriyor acaba..bilginiz varmı. sizinki bu şekilde daha mı kıyır oldu.tarifinizi denemeden sormak istedim.sevgiler..sevilay

    YanıtlaSil
  18. tekrar merhaba yanıt alamadım sizden..yoğunluktan olsa gerek gözünüzden kaçtı galiba.teşekkürler..sevilay

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın