Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

8.08.2008

ÇİLEKLİ PASTA

Merhaba sevgili lezzet dostlarım. Farkında olmadan uzuuuun bir ara vermişim. Bu süreç içersinde ara ara sizleri ziyaret etmiş olsam da oldukça tembelleşmişim. Ama bu yaz annemle babamın yanımda olmasının da büyük etkisi oldu. Tempomda aksamalara sebep oldu. Her ne kadar blogumu güncellememek beni rahatsız ettiyse de annemi ve babamı doya doya ağırlamak ayrı bir keyifti benim için. Bu tarifimle kısa bir ara veriyorum yazılarıma. Türkiye' ye uçuyoruz.
Çok sevinçli ve de heyecanlıyım. Çünkü blog dünyasında tanıştığım dostlarımdan bazılarını şahsen tanıma fırsatını yakalayacağım inşallah. E kısa bir de tatil girecek araya. İnşallah dönüşte tüm güzellikleri paylaşacağım sizlerle. A tabii bu arada bazi pastacı dostlara sözüm var... ayrıntılı katlı şeker hamurlu pasta tarifim de bu tatil sonrasında sizlerle paylaşacaklarım arasında. Döndüğümde sanırım buralara sonbahar gelmiş olacak o yüzden gitmeden yazdan kalma bir pasta tarifimi sizlerle paylaşayım dedim... gelelim tarifime :

cileklikek

PANDİSPANYA :
4 yumurta
4 fincan un (türk kahvesi fincanı)
3 fincan tozşeker
1/2 paket kabartma tozu
1 nescafe fincanı soğuk süt

KREMA :
1 paket labne peynir
1 poşet kremşanti

ÇİLEKLİ SOS :
Taze çilek
tozşeker

YAPILIŞI :
Yumurtaları tozşekerle birlikte çırpın. Koyu mayonez kıvamına gelince elenmiş un + kabartma tozu karışımını ekleyin. Bu aşamada tahta kaşıkla havalandırarak karıştırmanızı tavsiye ediyorum ki hamur karışımınız çökme yapmasın. Yağlanmış dikdörtgen bir borcama döküp önceden ısıtılmış orta dereceli fırında pişirin. Kürdanla pişmesini kontrol edip fırından çıkarıp kısa bir dinlenmeye bırakın . Soğumadan 1 fincan soğuk sütü kekin üzerine eşit bir şekilde gezdirin. Diğer tarafta 1 paket toz kremşantiyi 1,5 - 2 su bardağı sütle çırpın. Katılaşınca 1 paket labne peynir ile birlikte çırpın ve soğumuş olan kekimizin üzerine sürün . 1 gece önceden yapıp buzdolabında bekletirseniz daha güzel kıvamda oluyor. Çilekli sos'u ben göz kararı yapıyorum. Çilekleri yıkayıp ayıklayın. 2'ye veya 4' e bölüp blenderdan geçirin.Kendi ağız tadınıza göre şeker ekleyip blender ile koyu sos kıvamına getirin. Pastanızı dilimleyip servis yaparken üzerine bu sosu kullanmanızı tavsiye ederim. Çok yakışıyor...Bu sosu sadece böyle pastaya değil, muhallebinin üzerine, dondurma üzerine de kullanabilirsiniz.

Bu sos tarifimle aynı zamanda sevgili Ganne' nin ev sahipliği yaptığı SOS'lar etkinliğine de katkıda bulunmak istiyorum. Sevgili Ganneciğim... sana da kolaylıklar diliyorum.

6 yorum:

  1. Zehracım sana güzel bir tatil diliyorum.
    benden de sevgiler selamlar götür olur mu? :)

    YanıtlaSil
  2. Canım demek buraya geliyorsun. mutlu tatiller sana canım yolun ankaraya düşerse görüşelim ; )
    çilekli pasta için ellrine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Zehracim ne güzel tatile gidiyorsun,sana cok güzel bir tatil diliyorum. Blogcu arkadaslarla tanismaksa ayri bir heycan.Ay keske bende o gün orda olsam.Ama Zehracim insal. almanyada da böyle güzel bir bulusma düzenlerizde ,yüz yüze tanismak kismet olur.Burda herkez malesef cok uzakta ,biraz o yüzden böyle bir bulusma burda biraz zor ama olsun .Sonucta herkez cok istekli.Pastan harika görünüyor,üzerinin sosu cokhos olmus.Ellerine saglik canim.Tekrar iyi tatiller ve Türkiyeye coook selamlar canim:))

    YanıtlaSil
  4. Pasta harika ve demek tatil zamanı umarım iyice dinlenirsin.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  5. Mrb Zehra,
    Harika bi görüntüsü var insanı yemeye davet ediyor gibi :) tüm pastalara tariflere göz gezdirdim hepsi ayrı bi güzel :) ellerine sağlık:)

    whiteistcafe.blogspot.com
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp uğradığınız,iki satır yazdığınız için gönülden teşekkür ediyorum. Çok değerli yorumlarınız ile Eya varolmakta...sevgiyle kalın